maandag 16 juni 2014

Update!

Zo, dat is alweer een maand geleden dat ik mijn laatste berichtje plaatste hier. Ik heb echter niet stil gezeten hoor!

Ik bestelde bij Wieke van Keulen de Diamond Lace en zocht een fijn kleurtje van het tahiti garen uit. Heel mooi zacht garen met een langzaam kleurverloop, ik gebruikte hier vier bollen van en haakte met haaknaald drie. Ik heb de sjaal nog niet geblokt, alleen uitgewassen en aan de waslijn gehangen. Hier werd het al beter van maar nu ik de foto's zo zie kan even blokken geen kwaad volgens mij ;).

Verder haak ik aan een 'geheim' project in blauw, groen en geel tinten. Het garen is van Cotton Quick en een aantal kleurtjes zijn van Phildar. Er volgt hier ook nog een roze, rood en oranje variant van, maar die gaat strakjes lekker mee op vakantie ;).

En dan de mooie tas, ook een geheim project eigenlijk.. Voor de mensen die mij op Pinterest volgen hebben wel veel meer van deze mooie tassen langs zien komen! Ik was opslag verliefd en wou perse deze techniek onder de knie krijgen. Veel op google en Pinterest gekeken, maar nergens echt duidelijke tutorials. Wel veel inspiratie, waardoor ik alleen maar enthousiaster werd! Ik ben gewoon gaan proberen, eerste tas vanaf een breipatroon maar deze werd niet zo mooi, ik vond juist die driehoeken zo leuk. Dus tas aan de kant, laptop op schoot en een duidelijke foto opgezocht. Zo zat ik met mijn neus tegen het scherm aan en blokjes papier op schoot, te tellen en het patroon na tekenen. Dat was best wel even prutsen, uit eindelijk gelukt en een tweede tas begonnen. Deze werd echter steeds nauwer aan de bovenkant, hmm ook aan de kant en nog eens proberen. Dat werd deze en nu lijkt het er echt op! Alleen is deze van acryl garen en de 'echte' zijn van katoen gehaakt, dat word een volgend probeer project ;).

13 opmerkingen:

  1. Oh, vakantie, wat zullen we dan veel haken/handwerken! Heerlijk, ik kijk er naar uit!
    De sjaal heeft een prachtig kleurverloop!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn vooruitzicht is dat he! Heerlijk voor de tent in een o zo niet comfortabele stoel zitten haken ;)

      Verwijderen
  2. Ik had je al gemist!! Maar je hebt inderdaad niet stilgezeten!!
    Je sjaal vind ik SUPER!! Maar misschien wel mooier om 'm nog even te blocken!
    En die tas... ja, je ziet ze steeds meer voorbijkomen (op m'n beeldscherm dan hoor, in het echt zie ik er nooit één) en ik vind ze ook zo gaaf!! Maar dat stop ik in een donker stoffig hoekje in mijn hoofd, anders moet ik daar ook nog weer aan beginnen! ;-)
    Van dat tahiti garen heb ik ook nog 2 bollen liggen (bruinig) en wil er mee gaan breien, maar NU nog niet.....

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik heb er 2 in het echt gezien in Maastricht toen we met Hemelvaart een weekendje weg waren. Toen moest en zou ik nog meer! ;)

      Verwijderen
  3. Wat een prachtige sjaal, heel mooi met dat kleurverloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sjaal, het kleurenverloop is prachtig!
    Ook je tas vind ik super,ik popel ook om er één te haken maar ik wil eerst al mijn andere projecten af hebben voor ik eraan begin!
    Verslavend hoor dat Pinterest, ik ben er ook dagelijks wel te vinden!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ja die tassen zijn geweldig, vanmorgen even katoen gehaald om eentje voor mezelf te gaan maken :).

      Verwijderen
  5. Leuke projectjes. Prachtig dat kleurverloop van die sjaal.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie, kleurrijke projecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Rianne,

    ik vind de sjaal werkelijk prachtig. Hoe lang is de sjaal geworden? Zit er ook over te denken om deze sjaal te haken.

    groet,

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De sjaal is ongeveer 2 meter lang, kan iets meer of iets minder zijn! ;)

      Verwijderen