woensdag 30 mei 2012

Tuintje

Ons tuintje doet het erg goed en daar ben ik erg blij mee! Het is zo heerlijk om na een dag werken even een rondje door de tuin te lopen om te kijken of er nog knoppen bij gekomen zijn en of er al iets nieuws staat te bloeien.

De bovenste foto is een Delphinium of te wel Ridderspoor. Deze heb ik zelf gezaaid toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde. Het was een mix van kleuren dus een verrassing wat eruit zou gaan komen! In dit geval moest ik best wel geduld hebben aangezien ze in het tweede jaar bloeien, wonder boven wonder zijn ze allemaal blauw. Ik heb twee lichtblauwen overgehouden, deze staan al te bloeien en één donker blauwe. Ben er maar wat blij mee.

De onderste foto is een Lupine, een oranje Lupine! Op de foto komt de kleur niet helemaal overéén. Dit is een jeugd sentiment, mijn opa had ze altijd in de tuin staan en was er van begin af aan al helemaal gek op. Bij mijn ouders hebben we tijden een roze gehad. Ik wil dit jaar de zaden verzamelen om volgend jaar nieuwe te zaaien, je weet maar nooit een Lupine kan zomaar verdwijnen.

In de loop van de zomer zal ik wat vaker een detailfoto plaatsen van de planten in de tuin!

4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er zeker heel mooi uit! Ridderspoor vind ik ook heel mooi, heb ik wel eens in de tuin gehad. Heerlijk ontspannend hè, zo met plantjes bezig zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker ontspannend! Heb ook een heel ontspannend beroep ;). Ze zijn zeker geweldig mooi, ze houden alleen niet van regen en wind :S. Ik heb ze al gesteund maar ze beginnen nu toch wel om te buigen....

      Verwijderen
  2. Mooi hoor, dat maakt mij toch altijd wel een beetje jaloers dat ik geen tuin heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op een balkonnetje kun je ook leuke dingen doen hoor! ;) Mooi balkonbakken gevuld met éénjarig perkgoed ofzo.. :D

      Verwijderen