zaterdag 28 januari 2012

Poncho

Enn, nog een poncho! Nu niet denken dat ik wel heel erg snel kan haken, nee deze had ik al klaar hoor. Dit is de eerste poncho die ik zelf gehaakt heb. Heb eerst een leuke granny square opgezocht.

Deze vond ik hier.

Het is een bloem patroon, vind hem erg leuk. Het patroon moet je even door hebben en goed tellen, dan is het best te doen! De buitenste rand van het patroon heb ik weggelaten.

Deze is gehaakt met acryl van de Zeeman, weet het niet meer zeker maar volgens mij heb ik ongeveer 6 bollen gebruikt. Het is een woletend patroon. Alle squares aan elkaar gehaakt, zigzaggend met lossen. Heb er toch nog een rand omheen gehaakt met stokjes en de laatste toer met boogjes van 7 stokjes in 1 steek..


21 opmerkingen:

  1. Wow, super mooi. Enne nodig de komende dagen denk ik.

    Fijn weekend, Francoise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Dat denk ik ook, heerlijk een beetje winter..
      Liefs Rianne

      Verwijderen
  2. Wauw, wat een gave poncho!! Erg mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi zeg! Ik was op Pinterest aan het kijken en toen zag ik jouw poncho. Heel grappig dat ik dan pas later door heb....dat je mijn patroon gebruikt heb!
    Super goed gedaan zeg!

    Groetjes,
    GRietje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! wat ik nu heel leuk vind is dat dit bericht bijna een jaar geleden geplaatste is :D

      Liefs

      Verwijderen
  4. Rianne, prachtig!! Welke haaknaald heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo,

    Ik ben helemaal weg van deze poncho! Heb je hier misschien een uitgebreider patroon/beschrijving van?

    Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey,

      Als je goed kijkt zie je dat elke bloem een vierkant is. Ik heb zelf gepuzzeld en dus geen beschrijving. Het is ook al een tijd geleden dat ik deze gemaakt heb, dus weet niet meer wat ik waar gedaan heb!

      Zou zeggen, haak een aantal vierkanten en leg ze in het gewenste model.

      Succes!

      Verwijderen
  6. Oke bedankt in ieder geval!! ik ga het zeker proberen!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Rianne,

    Mijn dochtertje is helemaal weg van deze poncho en wil er dus ook een hebben.... Is jou poncho een dames of kinderponcho, enig idee hoeveel squares ik nodig heb voor een kinderponcho maat 122 (6 jaar) ongeveer?

    Groetjes Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey,

      Mijn poncho is maat M/L denk ik ongeveer. Ik heb werkelijk geen idee hoeveel squares je nodig zou hebben voor een kinderponcho. Zelfde als hierboven, ik zou gewoon een aantal squares haken en dan passen en meten.

      Succes!

      Verwijderen
  8. Fantastisch mooie poncho! Ik heb geoefend en geoefend op de granny en uiteindelijk is me gelukt! Ik zie op de foto wel dat je de achterkant van de granny gebruikt als voorkant, klopt dit? En hoe haak je nu juist alles aan elkaar? Ik probeerde het met halve vasten maar dat is lang niet zo mooi als bij jou?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Fijn dat het gelukt is, zijn mooie granny's he!

      Ik heb geen idee wat de voor of achterkant is, haha. Ik heb de kant als voorkant gebruikt die ik het mooist vind ;). In dit geval de kant die je naar je toe hebt tijdens het haken, voorkant?

      Ik heb heen en weer gehaakt met 3 lossen ertussen, zigzaggend. Heb wel telkens 2 vasten overgeslagen.

      Verwijderen
  9. Het is me gelukt!... en ik ben er heel fier op!
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201062679954929&set=a.1457586565420.217079.1406061506&type=1&theater
    Dank je wel voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat het gelukt is!
      Kan helaas de link niet openen, waarschijnlijk staat je facebook pagina zo ingesteld dat vreemden niet bij jou kunnen kijken ;)

      Verwijderen
  10. Ik kan niet terug zien of mijn bericht van net geplaatst is, daarom nogmaals mijn vraag. Klopt het dat de bloemblaadjes wat naar boven opkrullen aan de zijkanten? Ik kan mijn vierkantjes namelijk niet erg plat krijgen. Naar mijn idee zie ik het ook op uw foto's zo, maar wil het toch even navragen.
    Groetjes Erica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt hoor, bij mij krult het ook wat naar binnen als het ware.
      Geef wel een leuk effect vind ik :)

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de snelle reactie! Gelukkig dat dit normaal is. Anders kon ik al mijn 37 vierkantjes weer uithalen ;-) Op naar de 77 vierkantjes!

      Verwijderen